marți, decembrie 02, 2008

Fara rost...


Chiar nu stiu in momentul asta ceea ce as vrea sa stiu.
E ciudat faptul ca acum parca toate problemele vin pe mine, ceva de genul "o problema nu vine niciodata singura". Probleme..suna foarte grav..aceste mici impasuri pentru ca daca stau sa ma gandesc sunt persoane care au adevarate probleme, tot felul de boli mortale, altii nu au case, altii nu au bani,altii nu au caldura, altii nu au gaze, lumina sau telefoane... probleme mult mai grave ca ale mele. Dar sitit cum e, pentru fiecare problemele sale sunt cele mai grave si cele mai importante, primele. Ciudat cat de egoisti suntem, dar atunci cand suntem intr-un impas vrem ca toti sa ne cocoloseasca si sa ne ajute, iar noi nu facem nimic uneori pentru a-i ajuta.
*
Dar nu despre asta vroiam sa va vorbesc. Sincer nici nu stiu despre ce. Dar ce tupeu pe mine... "va vorbesc" de parca as vorbi cuiva..mai de graba tin un monolog deoarece nimeni nu imi citeste blogul. Si poate e mai bine... la cate tampenii scriu pe el. Aceasi si aceasi placa.. dar ce sa fac..astea sunt lucrurile care mi se intampla.
*
Sunt o adolescenta tipica. Sufar dupa baieti, sunt cocheta, am teza maine la romana...[si mai e si cu subiect unic], am un hi5[pe care o sa il inchid foarte curand], am un cont de deviant... imi place fotografia, muzica si dansul. Imi place de unu care nu ma baga in seama. Ma plictiseste, cant sub dus, mananc multa ciocolata, invat multe lucruri, imi fac zilnic prieteni. Dar sunt ciudata, am un comportament ciudat, sunt prea vesela si euforica dar in acelasi timp melancolica..sau poate este acel tipat interior care striga si spune "Hei tuuuuuu...trezeste-te...maturizeaza-te, inceteaza sa te mai comporti ca un copil, invata sa taci, invata sa te comporti ca o domnisoara delicata!!!!!", sau poate toate adolescnetele sunt asa..si eu nu sunt cu nimic speciala, sunt ba chiar foarte comuna.
*
Am atatea lucruri in minte in momentul asta... imi zboara asa prin creieri si nu stiu ce sa le fac ,sunt atat de agitata, toti asteapta ceva de la mine, si simt ca nu am puterea sa le rezolv pe toate- cel putin la timp. Mama si tata au asteptari mari de la mine la invatatura, diriga sa fiu mai cuminte, Andrei vrea sa ma maturizez, el vrea sa-l las in pace, profa de istorie sa invat mai mult, doamna de geogra sa nu mai vorbesc atata, iar eu... nici nu mai stiu ce vreau. Poate te vreau doar pe tine..sau nu stiu... pe bune de nu imi vine sa zic "pula mea" ca totusi nu citeste nimeni blogul asta deci nu are cine sa ma critice, pot sa injur in voie si ca la usa cortului, nu ii pasa nimanui. Toti vor ceva de la viata mea... io ce sa le fac? asta fiind o intrebare retorica bineinteles, pentru ca nu astept raspuns de la nimeni, si ar fi culmea sa astept, ca nu ar avea cine sa-mi raspunda.[ca asa zice doamna de ramana la definitia intrebarii retorice]
*
A fost si 1 Decembrie. Ciudat... nu ma simt deloc patriota, ba chiar deloc, am doar un sentiment de scarba fata de Romania, fiind nevoita sa suport in fiecarea seara cand vin de la scoala aurolacii din metrou, cocalarii de pe strazile pline de caini maidanezi care asteapta dupa masinile lipite una langa alta, sa imi rontaie piciorul. Fluieraturile pedofililor de la colturile blocurilor, agitatia din oras, unii oamenii prea procupati de probleme inutile. Oameni care nu au timp sa traiasca.
*
Monotonia asta ma omoara. Pur si simplu ma omoara. Ma trezesc...manac, deschid calculatorul, mai invat, daca nu bine, plec la scoala. Stau 6/7 ore..de parca as lucra cu norma intreaga, iau metroul, si ajung acasa. Mananc, invat, daca nu bine, deschid calculatorul. Bam bam bam, cum zice tata...rup tastatura in doua. Ma culc pe la 1. A doua zi o iau de la capat. Si asa 5 zile din 7/saptamana. Devine obositor, chiar stresant.
*
Sistem imputit. Ciudat... astea sunt singurle cuvinte care imi vin in minte cand ma gandesc la "invatamant". Nu inteleg, si poate sunt eu proasta, de ce... dar de ce????? De ce atatea informatii inutile. De ce nu poate fi si in Romania cum este in Suedia/Italia sau alte tari...pe bune. Cu ce ma ajuta in viata sa stiu teoreme cu plane si perpendiculare pe plane si plane concurente si drepte care intersecteaza plane si drepte si puncte si formule algebrice si rapoate si proportii si apartenente la genuri, formule chimice, formule fizice, ecosistemul Oceanului Pacific sau faptul ca Regele Albert al ... Austriei[gluma] a murit impuscat cu o gaina din sapun. Sincer pe mine nu ma intereseaza. Imputitii astia de deputati, stau si dorm pe iei, cand voteaza legile astea tampite,si nici macar nu stiu ce voteaza, habar nu au, si au pretentia ca eu sa invat. Daca ma fac arhitect, da ..inteleg..imi trebuie geometrie si matematica..sa imi bag si in chiloti, dar spre exemplu..eu vreau sa ma fac avocata...nu imi trebuiesc toate aceste notiuni inutile, care nu fac decat sa imi umple memoria in mod inutil. Da, imi trebuie si putina matematica... sa nu fiu ca Simona Senzual, imi trebuie si putina chimie...ca sa stiu cand ma intreaba cineva ce inseamna HCL sa ii spun ca inseamna acid clorhidric... imi trebuie istorie sa stiu de unde naiba ma trag, imi trebuie geografie pentru a stii unde sunt eu pe planeta asta poluata, imi trebuie romana, "ca sa stie sa vorbeste" corect... dar informatii utile, nu informatii care atunci cand o sa intru la liceu, o sa se stearga instantaneu din mintea mea. Si cam atat... tot ce am vrut sa spun cu vorbaria asta a fost ca nu ar trebui sa ne umple capul cu atat informatie intutila, ci sa ne ofere posibilitatea de a ne axa pe meseria pe care vrem sa o profesam. Dar nimanui nu ii pasa de asta.
*
Acestea fiind spuse.. am ajuns de la "criza adolescentina", la sistemul de invatamant al Romaniei, dar astea erau gandurile mele, am batut campii cu gratie... dar macar m-am mai descarcat acum inainte de teza.
Out of mind, back in 5 minutes.

Niciun comentariu: