luni, octombrie 20, 2008

Regrete


De cele mai multe ori in viata, regretam anumite lucuri; lucruri care le-am facut si ar fi trebuit sa nu le facem sau lucruri care nu le-am facut si dupa un timp am stat si ne-am gandit putin "ma, ia stai putin, da eu trebuia sa...".
Lucrurile care le-am facut si nu trebuia sa le facem...pai e cam ciudat pentru ca fiecare spune ca este stapan pe propriile fapte. Daca este asa, de ce mai exista regretele? Pentru ca este in firea umana. Majoritatea actioneaza din impuls si pe urma regreta, altii simt nevoie pe moment sa faca/spuna un anumit lucru , iar dupa ce analizeaza mai bine sau dupa trecerea timpului, realizeaza ca nu a fost un gest cugetat. Nu prea avem ce sa facem- asta ar spune unii dintre noi, ceea ce nu este deloc adevarat. Putem face multe lucruri cum ar fi sa ne gandim de doua ori cand spunem un lucru, deoarece putem rani sau jignii, sau cand facem un lucru, rau, cu buna intentie sau fara, sau poate nu neaparat rau, poate doar nelalocul lui sau doar un lucru inocent, dar care poate provoca mari rupturi intre prieteni, amici, colegi, cunostinte.
Lucrurile pe care le-am facut si am fi vrut sa le facem difera de la un banal exemplu... ca nu am invatat la un test/examen si am picat, regretam ca nu am studiat si consecinta este o nota mica. Dar mai grav este cand nu faci anumite lucruri pe plan sentimental. Cand iti doresti sa ii spui persoanei iubite cat de multa nevoie ai de ea, dar dintr-un motiv sau altul eviti subiectul, poate pentru ca nu stii cum sa te exprimi sau poate ca iti este frica de faptul ca persoana respectiva nu iti impartaseste sentimentele.
Multi dintre noi regretam ca nu am spus un banal "Buna" care probabil ar fi insorit o zi innorata, sau ca nu am spus un "Te iubesc" cand pentru o persoana ar fi insemnat rezolvarea tututor problemelor existente, poate chiar un "am nevoie de tine" , care spune ca nu esti atat de sigur pe tine, si recunosti ca ai nevoie de un ajutor, un spirjin, nu neaparat financiar ci amicitial, sau sentimental[care tine de o relatie].
Poate bat campii cu gratie in momentele astea, dar nu pot sa nu ma gandesc ca daca actionam cu maturitate si chibzuinta nu m-as mai fi simtit atat de singura .
Pentru ca noi putem evita regretele!

Niciun comentariu: